کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

یکی از دغدغه های عزیزان مراجعه کننده برای کاشت این است که در هنگام برداشت مو و کاشت مو ، موهای آنان تراشیده نشود. به این دغدغه خاطر عزیزان احترام میگذاریم و طبیعی است که اگر چنین امکانی به نفع بیماران باشد و در نتیجه نهایی کار تاثیر منفی نگذارد انتخاب اولیه مراکز تخصصی کاشت مو میباشد. برای روشن تر شدن مطلب ذکر تشریح زیرمفید است، پس در ادامه با این مطلب از سایت کلینیک پوست و مو نیک آفرید همراه باشید.

کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

در روش جراحی FUT برای ترسیم دقیق منطقه ای که قرار است با برش جراحی که عموماً از پشت سر است برداشت صورت گیرد، بهتر است موهای منطقه کاملا کوتاه باشند. تا هم برش دقیق تر صورت بگیرد و هم اینکه حضور موهای بلند در هنگام بخیه زدن و بعد از عمل ریسک عفونت و مشکلات منطقه جراحی را بالا میبرد. همچنین پوست جدا شده در عمل FUT که تفکیک و جداسازی فولیکول های موی آن توسط یک کاربر زیر میکروسکوپ با دقت بالا  صورت میگیرد در زمانی که موها کوتاه باشند با ظرافت بسیار بالاتری صورت میگیرد. در این حالت دسته بندی و تفکیک آن موهایی که حاصل قطعات ریز پوستی هستند نیز به شکل بسیار مناسب تری صورت میگیرد.

از طرفی در کاشت مو به روش غیرجراحی یا همان FIT در زمان برداشت موها که عموماً با کمک ابزاری بنام پانچ صورت میگیرد برای برداشته شدن درست و دقیق موها نیاز است که موها کاملاً کوتاه باشند. زیرا در صورت بلند بودن موها امکان پانچ کردن آنها وجود ندارد و درصورت اصرار به انجام پانچ در چنین حالتی امکان آسیب به ریشه موها ( فولیکول مو) بالا میرود. طبیعتاً درصورت کاشت مویی که ریشه آن آسیب دیده پس از کاشت آن مو عملاً رشد نخواهد کرد و جزو موهای ازدست رفته محسوب خواهد شد.

حتما بخوانید
راههای مراقبت پوست آقایان

از طرفی پس از کاشت بدلیل اینکه موهای برداشت شده دچار شوک میشوند، موها به خواب میروند و قسمت بیرونی مو (ساقه مو) بتدریج خشک شده و میریزد ، هرچند ریشه موها داخل پوست باقی میماند و بعد ازچند صباحی مجدد رشد میکند. بنابراین در این حالت نگهداری و شستشوی موها و ترشحات و خون خشک شده در سطح زخم در زمانی که موها کوتاه باشند بسیار راحت تر است. در صورت بلند بودن موها شستشو و نگهداری بسیار سخت میگردد زیرا تا یکماه امکان دست زدن به موها و شانه کردن آنها وجود ندارد.

همچنین در زمانی که موها آماده کاشته شدن میشوند در سطح پوست سر برشهای ریزی داده میشود که بتوان موهای جدا شده و تفکیک شده را در آنها قرارداد. احتمالاً نشاکاران مازندرانی را دیده ایده که چگونه دانه دانه نشا برنج را در زمین میکارند (عمل کاشت موهم شبیه آن است) طبیعتا موهایی که کوتاه هستند راحت تر توسط پنس ریز تکنسین کاشت در محل خود قرار میگیرد و احتمال خارج شدن آن پس از کاشت بسیار کم میباشد.

همچنین در زمان کاشت مو در برخی مناطق کاشت ممکن است موهای کم پشتی از قبل حضور داشته باشد که موها لابلای آنها کاشته میشوند تا تراکم آن منطقه بالاتر رود طبیعتاً در صورتی که موها بلند باشند دید تکنین کاشت پایین آمده و احتمال آسیب به فولیکول ( ریشه) موی قبلی بالا رفته و همچنین احتمال خروج فولیکول مو های فعلی از محل کاشت بیشتر میگردد. با توجه به جمیع دلایلی که گفته شد میتوان نتیجه گرفت که بهترین حالت کاشت مو در زمانی که موها تراشیده وکوتاه باشند بسیار علمی تر و دقیق تر و درست تر است هر چند کاشت مو بدون تراشیدن موی سر از لحاظ تکنیکی نادرست است اما با مکافات زیاد امکان پذیر است و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای جذب مخاطب دارد.

حتما بخوانید
کاشت ابرو طبیعی