سن مناسب کاشت مو

معمولاً افراد تصور میکنند که ریزش مو فقط برای مردان سن بالا اتفاق می افتد. اما بهتر است بدانید که این موضوع حتی برای مردان جوان زیر 21 سال نیز ممکن است رخ دهد. در ادامه این مطلب از سایت کلینیک پوست و مو نیک آفرید با ما همراه باشید تا به موضوع سن مناسب کاشت مو بپردازیم.

سن مناسب کاشت مو

سن انجام کاشت مو

اولین نشانه آغاز ریزش مو نازک شدن موهای شقیقه ای و دو سمت ناحیه V شکل جلوی سر است. همچنین یکی دیگر از نشانه ها برای افراد جوانتر این است که هنگام شانه کردن موها و یا شامپو زدن سر، ریزش موها به طرز شدیدی رخ میدهد.

اگر فرد در خانواده و اقوام نزدیک خود شاهد ریزش مو باشد، باید گفت که احتمال ریزش مو در اثر وجود این ژن در وی نیز وجود دارد. قطعاً ریزش مو آن هم در سن پایین برای هیچ فردی خوشایند نیست. اولین قدم برای پیشگیری یا درمان این مشکل مشاوره با یک پزشک متخصص است.

هیچ تجویزی نباید قبل از تشخیص پزشک متخصص مو صورت بگیرد. درست است که عمده ترین علت ریزش مو در مردان همان ریزش موی با الگوی مردانه است، اما علل دیگری نیز وجود دارد که باید در فرد بررسی شود. اولین هدف پزشک متخصص این است که فرد را در جریان علت، اثرات طولانی مدت ریزش مو و نحوه درمان آن قرار دهد. از آنجایی که کاشت مو یکی از روش های موفق درمان کم مویی دردنیا بوده است، بسته به سن فرد پزشک میتواند کاشت مو را تجویز نماید. کاشت مو به ندرت برای افراد زیر ۲۱ سال به عنوان گزینه درمانی در نظر گرفته میشود حتی اگر ویژگی های کاندید شدن کاشت مو را داشته باشند.

حتما بخوانید
دلایل ایجاد لکه های پوستی