غذاهای مفید برای داشتن پوستی سالم

امروزه همه ما اهمیت داشتن پوستی سالم را می دانیم اما با توجه به شرایط آلودگی هوا و تغذیه های ناسالم داشتن پوست خوب تقریباً دشوار شده است. از همین رو باید برای داشتن یک پوست سالم و بی نقص تغذیه مناسب و صحیح را انتخاب نمود. در این مطلب از سایت کلینیک تخصصی پوست و مو نیک آفرید قصد داریم به معرفی غذاهای مفید برای داشتن پوستی سالم بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

غذاهای مفید برای داشتن پوستی سالم

غذاهای مفید برای سلامت پوست

توت یکی از مواد غذایی مفید برای داشتن پوستی سالم و با طراوت است. توت دارای ویتامین سی است و برای ساخت کلاژن پوست بسیار موثر می باشد.
شاید تا به الان نمی‌دانستید که تخم مرغ چقدر در سلامت پوست شما نقش دارد. از آنجایی که بدن ما برای ساخت کلاژن نیاز به پروتئین دارد باید مواد غذایی را انتخاب کنیم که سرشار از پروتئین باشد. تخم مرغ یکی از آن دسته مواد غذایی است که سرشار از پروتئین، بیوتین و سلنیوم است. هم چنین تخم مرغ دارای ویتامین A نیز می‌باشد که از آسیب به سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر موادی که در سلامت پوست انسان تاثیر گذار است امگا ۳ می باشد. ماهی سالمون سرشار از امگا ۳ بوده و برای سلامت پوست بسیار مفید است.

حتما بخوانید
دلایل خارش پوست سر

سبزیجات با برگ تیره مانند کاهو و اسفناج و کلم نیز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی بوده و به جوان سازی و سلامت پوست کمک می کند.

بادام منبع بسیار خوبی از ویتامین ای است و همچنین دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. اگر می خواهید پوستی سالم و با طراوت داشته باشید بادام را در تغذیه روزانه خود جای دهید.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان است که برای مراقبت از پوست مفید می باشد. هم چنین برخی از افراد گوجه‌فرنگی را علاوه بر این که به صورت خوراکی مصرف می‌کنند عصاره آن را بر روی پوست خود نیز قرار می دهند تا پوست را لایه برداری کند.

یکی دیگر از غذاهای مفید برای داشتن پوستی سالم هویج است. هویج ماده ای سرشار از بتاکاروتن است که پوست ما را از آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند.

سیر یکی از بهترین مواد خوراکی است که به داشتن پوستی صاف کمک خواهد کرد.

شکلات تلخ سرشار از فلاونول و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که برای پوست مفید است. ماسک کاکائو نیز برای لایه برداری و جوانسازی پوست بسیار کاربرد دارد.

اگر می خواهید پوستی هیدراته، مرطوب و با طراوت داشته باشید آب را فراموش نکنید. روزانه ۶ تا ۸ فنجان آب میل نمایید زیرا کمبود آب در بدن باعث خشکی پوست می گردد.

حتما بخوانید
ریزش مو بعد از زایمان

در آخر باید گفت اگر می خواهید پوستی سالم و با نشاط داشته باشید باید سبک زندگی خود را تغییر داده و به تغذیه خود اهمیت دهید.