قطعاً همه افراد علاقه مند هستند که پوستی صاف و سالم داشته باشند. اما امروزه به دلیل استفاده بی رویه از لوازم آرایش، آلودگی های محیطی و عدم مراقبت صحیح از پوست، شاهد منافذ باز و آکنه بر روی صورت افراد هستیم. از همین رو در تلاشند تا روشهایی را برای درمان منافذ باز صورتشان بیابند. اما قبل از اینکه به بررسی روش های طبیعی درمان منافذ پوست بپردازیم بیایید با هم به این موضوع که این منافذ پوست چی هستند و چگونه بزرگ می شوند نگاهی بیندازیم.

روش های طبیعی درمان منافذ پوست

راههای طبیعی درمان منافذ پوست

منافذ صورت در واقع بخشی ساختار پوست هستند که به صورت سوراخ های ریزی اطراف محل رویش مو و غدد سبابه ساز به چشم می خورند. این منافذ عملکرد بسیار مهمی را برای پوست ایفا می کنند چرا که در هنگام ورزش و بالا رفتن دمای بدن سبب خروج حرارت اضافی بدن به صورت تعریق می گردند. هم چنین خروج چربی های تولید شده در زیر پوست از طریق منافذ سبب حفظ رطوبت و نرمی پوست می گردد. اگر پوست روزانه به طور مرتب شستشو داده شود تا آلودگی هایی که سبب مسدود شدن این منافذ شده اند، پاک شود این منافذ در سایز طبیعی و کوچک خود باقی خواهند ماند. اما مشکل از زمانی آغاز می شود که تولید چربی در غدد سبابه بیش از حد باشد و از سویی دیگر این منافذ توسط آلودگی های محیطی مسدود شده باشند. چرا که در این حالت برای خروج چربی های زیر پوست منافذ بزرگتر خواهند شد تا بتوانند عملکردشان را به انجام برسانند.

حتما بخوانید
دلایل خارش پوست سر

یکی از بهترین روش های طبیعی درمان منافذ پوست لایه برداری مداوم پوست است. برای این کار بهتر است ابتدا پوست خود را بخور دهید و یا بعد از حمام که پوست در معرض بخار آب گرم بوده است، با یک لیف نسبتاً زبر به آهستگی به صورت دورانی پوست را ماساژ دهید تا لایه های مرده پوست جدا شود. لایه برداری سبب باز شدن راه منافذ شده و با تکرار این کار به مرور زمان، منافذ کوچکتر خواهند شد. سپس بعد از انجام لایه برداری حتما از لوسیون های آبرسان استفاده نمایید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید. هیدراته نگه داشتن پوست سبب تولید کمتر چربی در زیر پوست می گردد. با انجام مرتب این کار از ایجاد کومدون و بزرگ شدن منافذ پوست جلوگیری خواهید کرد.