تشخیص و درمان بیماری پوست

در جوامع امروزی بیماری های مربوط به پوست و مو یکی از رایج ترین مسائلی است که موجب نگرانی افراد و سبب مراجعه آنها به پزشک میشود. مراجعه به موقع بیمار به پزشک، بررسی دقیق علت بیماری، تشخیص صحیح پزشک و همکاری بیمار میتواند در روند تشخیص و درمان بیماری پوست کمک بسزایی نماید.

یکی از راههای انتقال باکتری و عوامل بیماری زا به پوست، تماس پوست با شی آلوده است که منجر به بروز جوش و یا التهابات پوستی میگردد.

برخی از مشکلات داخلی بدن فرد نیز میتواند عملکرد طبیعی پوست را مختل نماید. به طور مثال بهم ریختن هورمون های بدن فرد میتواند منجر به خشکی بیش از حد پوست شود. هم چنین کمبود آهن و بعضی از ویتامین ها میتواند سبب تیرگی رنگ قسمت هایی از پوست فرد شود.

تشخیص و درمان بیماری پوست

درمان بیماری پوست

اگر بخواهیم به سایر موارد مشکل‌ ساز برای پوست و مو بپردازیم میتوانیم به عوامل روحی و روانی فرد اشاره کنیم. با افزایش اضطراب و تنش در فرد عوامل سایکوفیزیولوژیک بروز کرده و ناراحتی پوستی فرد افزایش می یابد. هم چنین علاوه بر جنبه سلامتی، باید گفت همیشه اولین چیزی که مورد توجه فرد مخاطب ما قرار میگیرد پوست صورت و دست ها است. از همین رو هرنوع مشکل در پوست و مو از لحاظ روابط اجتماعی بر اعتماد به‌ نفس فرد تاثیر منفی خواهد شد.

حتما بخوانید
کاشت مو

در دنیای امروزی بیماری های پوستی متعدد و فراوانی شناخته شده است که سلامت پوست انسان ها را تهدید میکنند. از آنجایی که برخی از این بیماری های پوست و مو علائم مشابهی با یکدیگر دارند، در نتیجه دانش کامل و تجربه پزشک در خصوص تفاوت ها و علائم هریک از بیماری ها، در جهت تشخیص و درمان بیماری پوست بسیار حائز اهمیت می باشد.