کاشت مو طبیعی

کلینیک تخصصی پوست و مو نیک آفرید ارائه دهنده کاشت مو با بالاترین میزان تراکم موها می باشد به گونه ای که در یک جلسه ی یک روزه حداقل تعداد فولیکول مو 3000 گرافت معادل حدود 10000 تار مو و حداکثر 4000 گرافت معادل حدود 18000 تار مو و حتی بیشتر را با بهترین شکل خط رویش مو و طبیعی ترین نمای ظاهری انجام می دهد. ظرف سه تا شش ماه آینده نتیجه اولیه خوب کاشت ظاهر می شود، هم چنین در جلسه مشاوره پس از کاشت پکیج ویژه تقویتی رویش موها نیز به شما عزیزان معرفی می گردد. مزوتراپی نیز یکی دیگر از خدمات ارائه شده پس از کاشت میباشد که دو جلسه به صورت رایگان در این کلینیک برای عزیزان انجام میگیرد. تمامی مشاوره ها و پیگیری ها و خدمات پس از کاشت رایگان بوده و در تمام مدت زمان اولین مشاوره تا یکسال بعد که نتیجه نهایی حاصل میشود مشاورین خبره ی ما در کنارشما می باشند. در کلینیک نیک آفرید تیم مجرب و متخصصین برجسته در فضایی شیک با امکانات پیشرفته خدماتی خاص را به شما ارائه می دهند.

تصاویر کاشت مو

کاشت مو طبیعی با پایان نامه آقای دکتر دیفن باخ در آلمان در سال 1822 با موضوع پیوند مو در حیوانات شروع شد. در دهه 1950 پزشکان ژاپنی برای نخستین بار اقدام به برداشت مو از نواحی گوناگون بدن و کاشت آن در مناطق طاس نمودند.
درسال 1959 دکترنورمن اورنتریخ متخصص پوست آمریکایی اولین بار برای رفع طاسی مردانه تکنیک برداشت مو از پشت سر و پیوند آن در نواحی طاس جلوی سر را توضیح داد. نظر به اینکه هیچکدام از پزشکان قبل از دکتر اورنتریخ متوجه اثر درمانی این روش برای طاسی مردانه نشدند و وی اولین کسی بود که کاشت مو را برای رفع طاسی مردانه انجام داد لذا در حال حاضر دکتراورنتریخ را پدر کاشت موی طبیعی می دانند. کاشت موی طبیعی در ابتدا با استفاده از گرافت های درشت 5-4 میلیمتری (دارای 15-20 تار مو) انجام می شد.

کاشت مو طبیعی

این گرافت ها پس از درآمدن، نمای عروسکی بسیار زشتی (مثل موهای مسواک) با نمای ناهنجار به سر شخص داده که این وضعیت با افزایش سن و ریزش موهای اطراف منطقه کاشته شده بدتر گردیده و تصویر کاملاً غیرطبیعی ایجاد می شد. این مسئله باعث ایجاد حس بدبینی و نا امیدی بین متخصصین پوست و بیماران نسبت به نتایج کاشت موی طبیعی شده بود. با پیشرفت علم پزشکی متخصصین پوست از گرافت های کوچکتری به نام مین یگرافت (حاوی 10 – 5 تار مو) و سپس میکروگرافت (حاوی 3- 1 تار مو) برای کاشت مو استفاده کردند. متدهای برداشت مو از منطقه پشت سر، چگونگی طراحی خط موی جلوی سر، روش های بی حسی، تکنیک های ایجاد شکاف و گذاشتن گرافت در محل کاشت مو، روش های تربیت تکنسین های متخصص در انجام کاشت مو همگی در سال های اخیر پیشرفت های اعجاب انگیزی نموده است و امروزه با استفاده از میکروگرافت و چیدمان هنرمندانه آنها در دست متخصصین پوست ماهر در انجام کاشت مو نتایج کاشت موی طبیعی بسیار عالی و خارق العاده شده است.

حتما بخوانید
تشخیص و درمان بیماری پوست

گرافت مو چیست؟

به طور طبیعی موها نه به صورت تکی بلکه به شکل واحدهای فولیکولی از پوست سر خارج می شوند. هر واحد فولیکولی از 3- 1 تارموی ضخیم، 2- 1 تارموی کرکی، اعصاب و عروق خونی، بافت چربی نگهدارنده و عضله مخصوص مو تشکیل شده است. تراکم واحد فولیکولی در پوست سر آسیای یها به طور متوسط یکصد عدد در هر سانتیمترمربع است که اکثر آنها دارای دو تارمو هستند. حدود بیست درصد واحدهای فولیکولی فقط دارای یک تار مو می باشند. هر شخص به طور متوسط دارای 15 – 12 هزار واحد فولیکولی در پشت و طرفین سر م یباشد که م یتوان پنجاه درصد آنها را بدون اینکه طاسی در محل برداشت مشخص گردد، برداشت نمود. پس بانک موی یک فرد نرمال در بهترین شرایط حدود 12 – 10 هزار تار مو جهت کاشت به دست می دهد. البته در مورد این آمار و ارقام اَما و اگرهای زیادی وجود دارد و لذا هیچگاه به تبلیغات دروغین افراد شیاد در مورد برداشت تعداد زیادی مو اعتماد نکنید و حقیقت امر را فقط از متخصصین پوست متبحر در کاشت مو جویا شوید.
در جریان کاشت موی طبیعی به صورت واحدهای فولیکولی (میکروگرافت) از پشت سر برداشته شده و کاشته می شوند و لذا طبیعی ترین نتیجه پیوند مو به وجود می آید زیرا:

1) امکان رعایت دقیق زاویه رویش مو از پوست وجود دارد.

2) شکاف لازم در پوست سر برای قرار دادن (کاشت) میکروگرافت بسیار ظریف و کوچک است و لذا عروق خونی پوست آسیب ندیده و خون رسانی به موهای کاشته شده مختل نمی گردد. ظریف بودن شکاف فوق موجب می شود که اسکار (جوشگاه) پس از بهبودی محل شکاف به وجود نیآمده، حفره پوستی در محل کاشت ایجاد نگردد و پوست ناهموار نشود (صاف باقی می ماند).

3) به دلیل حفظ عروق خونی و اعصاب مو در واحد فولیکولی امکان بقای موهای کاشته شده بسیار بالا است.

4) میزان هرزرفتن (پِرت) موها ناچیز می باشد. گرافت های آماده کاشت مو 95 كاشت (پیوند) موی طبیعی پیوند موی طبیعی یک حوزه جالب توجه و دینامیک در طب بوده و نتایج درمانی آن در سال های اخیر تغییرات شگرفی کرده است که این امر عمدتاً به دلیل پیشرفت های تکنیکی در چند سال اخیر است. کاشت موی طبیعی یک عمل جراحی سرپایی است که در صورت رعایت نکات فنی، انتخاب درست بیمار و وجدان بالای پزشکی باعث درصد قابل توجهی از رضایتمندی بین پزشکان و بیماران می گردد. با این حال میزان آگاهی عمومی نسبت به پیوند موی طبیعی و نتایج مطلوب آن بسیار پایین است.

تصاویر کاشت مو

شرایط و روش های انجام کاشت مو

کاشت مو به دو روش جراحی و غیرجراحی و ترکیب هر دو، صورت می گیرد. موهای طبیعی خود فرد برداشته می شود و طی یک یا دو مرحله موها به مناطق بدون مو و کم پشت منتقل می گردد. موها پس از کاشت دارای رشد طبیعی و عادی بوده و در بازه زمانی 3 ماه تا یکسال پس از کاشت نتیجه نهایی خود را نمایان می کند.

حتما بخوانید
لیزر موهای زائد

کاشت موی طبیعی در هر دو جنس (خانم و آقا) قابل انجام است. آقایان بیشتر متقاضی کاشت موی سر و ریش و خانم ها متقاضی کاشت موی سر و ابرو هستند.

کاشت مو جراحی سرپایی بوده و بدون بیهوشی عمومی انجام می گیرد. دوره نقاهت پس از کاشت 3 الی 5 روز بوده و معمولا طی ده روز فرد به حالت عادی زندگی خود باز میگردد. تقویت رشد موها پس از کاشت توسط مزوتراپی و داروهای موضعی و یا لیزر خواهد بود.

در افرادی که به دلیل ژنتیک و هورمونی و یا افراد دچار کم پشتی مو، کاشت بهترین نتیجه را دارد. همچنین در افرادی که به دلیل سوختگی یا جراحی یا بیماری هایی مثل آلوپسی دچار کم مویی یا آسیب شده اند، نیز کاشت مو قابل انجام است.

تصاویر کاشت مو

هزینه کاشت مو 

امکان ندارد که فردی قصد انجام کاشت مو را داشته باشد اما به هزینه کاشت مو فکر نکند. از همین رو در ادامه قصد داریم به مسائلی که در قیمت کاشت مو در ایران تاثیرگذار است بپردازیم.

همگی میدانیم که تنها راه درمان قطعی و بازگشت موهای از بین رفته، کاشت است. اما از آنجایی که عمل کاشت مو طبیعی جزو عمل های زیبایی محسوب میشود، در کشور ما مشمول بیمه نمیگردد. پس افراد برایشان مهم است که بدانند هزینه کاشت مو چقد برایشان درمی آید. در این زمینه باید گفت که یکی از مسائل تاثیرگذار بر قیمت کاشت مو منطقه جغرافیایی میباشد. به گونه ای که نه تنها از یک کشور به کشور دیگر قیمت ها متفاوت است بلکه حتی در ایران از یک شهر به شهر دیگر و از یک منطقه به منطقه دیگر تهران نیز قیمت ها کاملاً با هم تفاوت دارد.

تکنیک های جدید

امروزه ابزارها و تکنیک های جدید و پیشرفته برای کاشت مو به کار گرفته می شوند که موجب بیشتر شدن دقت و سرعت عملکرد تکنسین کاشت شده و نتایج بهتری را رقم می زند. یکی از ویژگی های مهم و ارزشمند تکنیک های جدید امروزی تهاجمی بودن تکنیک نسبت به روش های گذشته است. از همین رو زخم و عفونت و دردهایی که در گذشته وجود داشته به لطف تکنیک های امروزی به ندرت رخ می دهد و محل برداشت مو از نواحی بانک مو نیز بعد از بهبود یافتن کامل بیمار قابل تشخیص نمی باشد.