تقویت رویش مو

حتما برای بسیاری از شما عزیزان سوال پیش آمده است که چه روش های موثری برای پیشگیری از ریزش مو وجود دارد یا روشهای تقویت موهای در حال ریزش کدام است. احتمالاً با یک جستجو ساده در گوگل مطالب مختلف وبسایت های متعددی را بیابید که ابزارها و روشهای مختلفی را پیشنهاد داده اند. همچنین با مراجعه به کلینیک های تخصصی پزشکان برای شما  داروهای مختلفی را تجویز میکنند که برخی از آنها به صورت موضعی استفاده میشوند، برخی به صورت خوراکی و برخی نیز به صورت تزریقی عضلانی میباشند.

برای آگاهی بیشتر از روشهای موجود در بازار و داروهای ریزش مو به بررسی رایج ترین روشهای موجود میپردازیم پس در ادامه با کلینیک پوست و مو نیک آفرید همراه باشید.

تقویت رویش مو

از جمله قدیمی ترین ابزار های حوزه تقویت رویش مو میتوان به لیزر کم توان اشاره کرد که همچنان جزو روشهای مفید و موثر در این حوزه میباشد. لیزرهای کم توان جزو ابزارهای پرمصرف در حوزه پزشکی میباشند که در حوزه درمانی مانند فیزیوتراپی و تسهیل بهبود و درمان زخم ها و نیز در حوزه زیبایی و جوانسازی استفاده میگردند. از دیگر کارکردهای این دستگاه ها تسهیل رشد موها پس از کاشت میباشند و نیز کاهش ریزش موها. مکانیسم اصلی عملکرد آنها تاثیر مستقیم روی عروق ریز پوست و افزایش گردش خون بافتی میباشد.

حتما بخوانید
ریزش مو

ازجمله دیگر ابزارهای این حوزه میتوان به کربوکسی تراپی اشاره کرد که به صورت تزریق مستقیم گاز دی اکسید کربن به بافت میباشد. کربوکسی تراپی روشی قدیمی و موثر در حوزه درمانی میباشد که طی سالهای اخیر به حوزه زیبایی راه پیدا کرده است. کربوکسی تراپی نیز همانند لیزر کم توان با مکانیسم اصلی افزایش گردش خون باعث بهبود رویش موها و پیشگیری از ریزش مو میگردد.

روش دیگری که هم در فاز ریزش مو بعنوان روش پیشگیری از ریزش وهم در فاز پس از کاشت برای تسهیل رشد مو استفاده میگردد روش مزوتراپی است که در این روش با تزریق مستقیم داروهای افزایش دهنده جریان خون و ویتامین ها به داخل پوست سر باعث تاثیر مستقیم اثر دارو به فولیکول های مو میگردد.

ازجمله دیگر روشهای تقویت رویش مو مصرف داروها و مکمل های خاص است که توسط پزشک تجویز میگردد و در مقاله ای جداگانه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که ابتدا باید علت ریزش مو توسط پزشک مشخص گردد بعد دارو و روش مناسب تجویز میگردد. به عبارت بهتر انتخاب روش مناسب کاملا بر حسب شرایط هر فرد متفاوت بوده و نمیتوان یک روش را برای همه پیشنهاد کرد.