ال پی جی چیست ؟

ال پی جی (LPG) یکی از جدیدترین تکنولوژی های درمان چاقی و لاغری موضعی است که مورد تائید FDA می باشد. این تکنیک که با اسامی اندرمولوژی یا لیپوماساژ نیز معروف است، یک روش درمانی غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی و عوارض جانبی می باشد. از این دستگاه می توان برای لاغری نواحی بازو، شکم، پهلوها، ران ها، باسن و سینه استفاده نمود.

ال پی جی

دستگاه ال پی جی مجهز به ساکشن و غلطک هایی است که توسط اپراتور بر روی موضع موردنظر حرکت داده شده و مکش قابل تنظیمی را انجام میدهد. هنگامی که پوست و بافت ناحیه تحت درمان بین دو غلطک کشیده می شود، بافت چربی شکسته شده و گردش خون در بافت افزایش پیدا خواهد کرد. نوشیدن آب زیاد بعد از انجام ال پی جی الزامی است تا چربی های تجزیه شده و سموم همراه با آب، از بدن دفع گردند.

مزایای ال پی جی

این دستگاه مزایای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به غیرتهاجمی بودن و هم چنین بدون هیچ گونه درد و آسیب بودن این روش اشاره کرد.

عوارض ال پی جی برای لاغری

استفاده از این روش هیچ گونه عوارض خاصی در پی ندارد و تنها ممکن است در افرادی که آب بدنشان خیلی کم بوده و یا فشارخون پایینی دارند، ایجاد سرگیجه، سردرد یا حالت تهوع کند. از همین رو در هنگام انجام لاغری با LPG باید روزانه آب فروانی نوشیده شود.

حتما بخوانید
رژیم درمانی

موارد منع استفاده

افرادی که بیماری های قلبی و عروقی داشته و داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، افراد مبتلا به بیماری های عفونی مانند ایدز، افراد مبتلا به سرطان، ناراحتی های تنفسی، هپاتیت، دیابت و نارسایی های کلیوی نباید از این دستگاه استفاده کنند، لذا قبل از انجام هرگونه اقدام در هنگام مشاوره، پزشک را از شرایط جسمی و بیماری های خود مطلع سازید.

مدت زمان درمان

در این روش فرد می تواند هفته ای دو بار جلسات درمانی داشته باشد. تعداد جلسات در هر دوره به طور میانگین حدود 15 الی 20 جلسه و مدت زمان لازم در هر جلسه حدود 30 الی 45 دقیقه می باشد که بسته به وسعت ناحیه موردنظر و حجم توده های چربی می تواند متغیر باشد.