راههای مراقبت پوست آقایان

راههای مراقبت پوست آقایان

امروزه اهمیت دادن به سلامت و زیبایی پوست و انجام مراقبت از آن محدود به جنسیت خانمها نیست و آقایان نیز اهمیت این موضوع را دریافته اند. از همین رو در این مقاله از سایت کلینیک پوست و مو نیک آفرید قصد داریم به صحبت در خصوص راههای مراقبت پوست آقایان بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

راههای مراقبت پوست آقایان

اولین قدمی که در خصوص مراقبت از پوست باید به آن توجه کرد، شناخت نوع پوست است. پوست افراد به انواع مختلف خشک، چرب، نرمال و مختلط تقسیم بندی می شود که جهت تشخیص هریک از این تیپ پوستی باید به علائمی که در زیر به آن اشاره می کنیم، دقت شود.

پوست خشک پوستی است که مات به نظر می آید و در آن اثری از براقیت ناشی از چربی دیده نمی شود. این تیپ پوستی به دلیل چربی کم زودتر در معرض چروک شدن قرار دارد. هم چنین منافذ پوستی در این تیپ بسیار کوچک بوده و خبری از منافذ بزرگ و آکنه نیست.

پوست چرب پوستی است که به دلیل وجود چربی زیاد کاملاً براق دیده می شود. منافذ پوستی بزرگ و آکنه و جوش جزو نشانه های دیگر این تیپ پوستی است.

پوست نرمال بهترین تیپ پوستی است که در آن میزان ترشح چربی پوست به اندازه ای است که فرد نه احساس خشکی و کشش در پوستش احساس می کند و نه چربی بیش از حد بر روی سطح پوست دیده می شود.

حتما بخوانید
سن مناسب کاشت مو

پوست مختلط نیز نوعی از تیپ پوستی است که در قسمتهایی از صورت مانند پیشانی، بینی و چانه چربی بیشتر از سایر قسمتها می باشد.

حال که انواع پوست را با هم بررسی کردیم، قدم بعدی در جهت مراقبت پوست آقایان تهیه یک شوینده متناسب با نوع پوستشان است. به دلیل اینکه آقایان اکثر زمان خود را بیرون از منزل سپری می کنند، پوستشان بیشتر در معرض آلاینده های محیطی قرار دارد. از همین رو یکی از کارهای مهمی که باید روزانه به آن توجه نمایند شستشوی پوستشان در پایان روز می باشد. پس از شستشوی پوست، بهتر است از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده بر حسب نوع پوستشان استفاده نمایند تا لطافت را به پوست خود هدیه دهند.