آر اف (RF) مخفف واژه امواج رادیو فرکانسی می باشد که امروزه در پزشکی کاربردهای گوناگونی دارد. از امواج رادیو فرکانسی در جهت از بین بردن سلولیت و تجمع چربی در قسمت های مختلف بدن، و هم چنین رفع چین و چروک و جوانسازی پوست بهره می گیرند. دستگاه آر اف (RF) لاغری یکی از راه های غیرتهاجمی در لاغری موضعی به شمار میرود که هیچ نوع عارضه ای برای بیمار ایجاد نمی کند. عملکرد دستگاه آر اف مانند سایر دستگاه های لاغری موضعی از طریق جریان الکتریسیته می باشد بدین گونه که امواج الکتریکی که از دستگاه ساطع میگردد، در اثر برخورد با مولکول های باردار و یون ها تبدیل به انرژی گرمایی خواهد شد.

این دستگاه امواج رادیویی که با فرکانس بالا تولید میکند را از بافت های بدن عبور داده و سبب تولید حرارت عمقی در تجمعات اضافی چربی بدن می ‎شود، در نتیجه چربی ها به صورت عمیق و موضعی شکسته خواهند شد که این چربی های شکسته شده، مستعد دفع و استفاده در سوخت و ساز بدن هستند.

دستگاه آر اف (RF) لاغری برای تمامی نواحی چاق بدن قابل استفاده می باشد. روش لاغری موضعی با دستگاه آر اف برای نواحی شکم ، پهلوها ، پشت ، اطراف فیله ها ، بازوها ، ران و باسن و حتی صورت کاربرد دارد اما جالب است که پرکاربردتربن ناحیه، شکم و پهلوها است چرا که اغلب افراد از چاقی شکمی رنج میبرند.

حتما بخوانید
کرایولیپولیز

آر اف (RF) لاغری

لاغری موضعی با دستگاه RF، زمانی نتیجه بخش خواهد بود که حتما یک دوره کامل انجام شود. تعداد جلسات جهت لاغری با این دستگاه معمولاً در هر دوره ، ۸ الی ۱۲ جلسه است که البته بسته به ناحیه مورد نظر و حجم چربی های آن ناحیه تعداد جلسات میتواند متغیر باشد، در نتیجه تعداد دقیق جلسات فقط پس از انجام مشاوره و معاینه اولیه مشخص خواهد شد. فاصله جلسات نیز ممکن است بین یک هفته تا دو یا سه هفته تعیین شود که البته می تواند با نظر پزشک متغیر باشد.

البته ناگفته نماند که فرد زمانی به نتیجه مطلوب میرسد که در بین فواصل جلسات لاغری با دستگاه، حتما فعالیت بدنی داشته باشد و تغذیه و میزان کالری دریافتی خود را نیز کنترل نماید.

توجه داشته باشید افرادی که در 6 ماه اخیر تزریق فیلر و بوتاکس انجام داده ‏اند، خانم‏ های باردار یا شیرده، افرادی که ضربان ساز قلب دارند، افرادی که ارتز یا پروتز فلزی در بدنشان دارند و هم چنین بیماران قلبی و سرطانی جزو موارد منع استفاده از دستگاه آر اف می باشند، پس حتما در هنگام مشاوره تمام موارد مربوط به بیماری ها و مشکلات جسمی تان را با پزشک در میان بگذارید.

مطالب مرتبط : کرایولیپولیز ، رژیم درمانی ، کویتیشن ، کاهش سایز

حتما بخوانید
کاشت ابرو