رفع چروک پوست

گذر زمان و افزایش سن در کنار عوامل محیطی بیرونی همانند نورخورشید UV و سرمای شدید و گرمای زیاد و هم چنین تاثیر شوینده های مختلف و داروها و بیماری ها منجر به تغییرات مختلف و اثرات منفی روی لایه های مختلف پوست می گردد. از جمله دیگر موارد می توان به تاثیرات منفی برخی داروها و غذاها و برخی عادات بد همانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل روی ساختار پوست نام برد. ماحصل اتفاقات گفته شده کاهش ساختارهای سازنده پوست همانند کلاژن و الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان ها و هیالورونیک اسید در پوست است.

رفع چروک پوست

رفع چروک صورت

علاوه بر کاهش کمی تار و پودهای ساختاری پوست ، کیفیت آنها نیز کاهش می یابد . هم چنین تغییرات رنگدانه ای و اختلالات تولید و توزیع در رنگدانه پوست ( ملانین ) نیز بروز می یابد. کاهش ساختارهای پوست همانند کلاژن و عناصری که نامبرده شد باعث ایجاد چروک های سطحی ریز تا چروک های عمیق در پوست می گردد که اصطلاحا به آنها چروک های استاتیک (ثابت) می گویند.

در کنار علل گفته شده ؛ حرکات عضلات نیز باعث ایجاد چروک هایی در پوست می شود که به آنها چروک های دینامیک (متحرک) می گویند. رفع چروک پوست نیاز به اقدامات و تجهیزات تخصصی دارد که با عنوان اقدامات جوانسازی شناخته می شود و با کمک دستگاه های مختلفی همانند هایفو ، رادیوفرکونسی ، میکرونیدلینگ ، انواع مختلف لیزر ، لایه برداری و… انجام می گیرد. برای رفع چروک های دینامیک از تزریق سم بوتولینوم که با نام رایج بوتاکس شناخته می شود استفاده می شود.

حتما بخوانید
رفع تاتو

تزریق بوتاکس در برخی نواحی صورت همانند پیشانی و اطراف چشم و خط اخم به صورت رایج کاربرد دارد و در سایر نواحی صورت کاربرد زیبایی نداشته و در صورت صلاح دید پزشک به کار می رود. برای رفع چروک های عمیق پوست در برخی نواحی منتخب صورت می توان از تزریق پرکننده ها (فیلر) که با نام رایج ژل شناخته می شوند استفاده کرد. از جمله نواحی رایج استفاده از تزریق ژل خط خنده را می توان نام برد. ممنون که با این مطلب از سایت کلینیک پوست و مو نیک آفرید ما را همراهی کردید.