کاشت ابرو طبیعی

یکی از دغدغه های بسیاری از خانمها چه در سنین پایین تر چه سنین بالاتر کم پشت شدن ابرو ها وریزش ابروها میباشد. این مشکل به دلایل مختلف اتفاق میافتد اعم از کم کاری یا پرکاری تیرویید ، بیماری های خود ایمن ، تاتو ابرو ( میگرو پیگمنتیشن ، هاشور ) ، آسیب های پوستی ناشی از جراحات ، اختلالات هورمونی ، کمبود شدید ریزمغذی ها و…. . گاهی با پیدا کردن علت ریزش میتوان و رفع آن میتوان جلوی ریزش را گرفت و تا حدودی به رشد مجدد ابروها کمک کرد. گاهی علت ریزش قابل اصلاح یا برگشت نیست مثلا زمانی که یک خانم به دلیل تاتو مکرر ابرو و پاک کردن ریشه موها ( فولیکول مو ) آسیب جدی دیده است و قابل برگشت و رویش مجدد نیست. در هر حال در نهایت مراجعه کننده به کلینیک های تخصصی پوست درخواست کاشت ابرو طبیعی را دارند که عموما خانم بوده و به ندرت آقایان نیز چنین درخواستی را دارند.

کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابروی طبیعی

اصول کلی کاشت ابرو از جهت برداشت و کاشت مشابه کاشت مو بوده اما در جزییات تفاوت های تکنیکال زیادی دارد . نکته اول اینکه برای کاشت ابرو حتما بایستی در زمان برداشت از روش جراحی FUT استفاده کنیم بنابراین در زمان کاشت ابرو برای برداشت برخلاف موی سر امکان انتخاب بین حالت غیرجراحی FIT و جراحی FUT وجود ندارد و فقط یک روش قابل استفاده است. اصولاً برخلاف کاشت موی سر در کاشت ابروی طبیعی نیاز به تراشیدن تمام سر نمیباشد و فقط بخش محدودی از کنار سمت بالای گوش و یا پشت سر تراشیده میشود که به راحتی توسط موهای طرفین محل برداشت قابل پوشش هست. بنابراین میزان تغییر ظاهری بعد از انجام کاشت ابرو طبیعی چه در محل برداشت چه در محل کاشت در حداقل ممکن بوده و به راحتی فرد میتواند پس از 3 روز به زندگی عادی خود برگردد.

حتما بخوانید
تخفیف کاشت مو

اصولاً در مورد موهای سر در زمان برداشت تراشیده میشوند و به همان شکل کوتاه منتقل میشوند و مدتی زمان میبرد تا موهای کاشته شده رشد کنند اما در مورد موهای ابرو به همان شکل موی بلند سر تا حدی با قیچی کوتاه شده و سپس منتقل میگردد بنابراین شکل ظاهری موهای محل کاشت ابرو طبیعی بوده و نگهداری آن آسان خواهد بود . شستشو و نگهداری موهای کاشته شده برای ابرو ساده تر از موهای سر میباشد و دوره رشد مجدد تا رسیدن به نتیجه نهایی کوتاه تر از موهای سر میباشد.

موهای کاشته شده مانند ابروهای طبیعی رشد نرمال داشته و قابلیت اصلاح و حتی رنگ کردن را دارند . البته زمان اصلاح عموماً یکماه بعد از کاشت بوده و آن هم با قیچی و زمان رنگ کردن هم سه ماه بعد از کاشت میباشد. البته ترجیح بر این است که اصولاً این موها رنگ نشوند تا به ریشه آنها آسیبی وارد نشود. جهت خواب موها بستگی به دقت و تبحر تیم و تکنسین کاشت مو داشته و عموماً در جهت رویش طبیعی موها میباشد. مصرف مکمل های ویتامینی و محلول های تقویتی رشد ابروها بعد از کاشت باعث بهبود و تسریع رشد آنها میگردد. در زمان برداشت موها زیرمیکروسکوپ موهای نازک تر انتخاب میگردند تا در زمان انتقال به محل کاشت یعنی ابروها نمای ظاهری طبیعی حاصل گردد.

حتما بخوانید
دلایل خارش پوست سر

برخلاف کاشت در سر در مورد ابروها در صورت نیاز نمیتوان از موهای صورت یا بدن برداشت کرد و تنها مناطق محدودی امکان دهنده بودن را دارند. ضریب موفقیت و نتیجه مطلوب در خانمها از آقایان بیشتر بوده و به همین جهت اکثریت مراجعین را خانمها تشکیل میدهند. کاشت ابرو تقریباً همیشه رضایت کامل مراجعین را جلب کرده و بسیار بهتر از سایر روشهای پرنشان دادن ابرو مانند میکروپیگمنتیشن (تاتو) ابرو میباشد. کاشت ابرو در محدوده سنی بین 45 تا 55 بیشترین طرفداران را در خانمها دارد . کاشت ابروی طبیعی در طی یک روز قابل انجام است.