جدیدترین روش کاشت مو

گاهی مراجعین کلینیک پوست و مو نیک آفرید از مشاورین ما می پرسند که جدیدترین روش کاشت مو کدام است؟. یا سوال دیگرشان این است که آیا شما با روش های جدید کاشت مو کار می کنید یا روش های قدیمی؟ و سوال هایی از این قبیل که در ادامه قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

جدیدترین روش کاشت مو

یکی از دلایل این موضوع این است که برخی کلینیک ها اغلب در پیام های تبلیغاتی شان می بینیم که برای جذب بیشتر مشتریان از واژگانی استفاده می کنند که بیماران تصور می نمایند روش نامبرده شده بسیار خاص و متفاوت بوده و یا ابداعی نوین می باشد. اما حقیقت این است که از سال ها پیش که کاشت مو در حوزه پزشکی ابداع شد تا به امروز روش کلی کاشت همواره دو شیوه ثابت بوده و هیچ تغییری نداشته است و شامل روش با جراحی و روش بدون جراحی می گردد. روش با جراحی FUT  نامیده شده و روش بدون جراحی FIT  نامیده می شود و تاکنون هیچ متد دیگری جایگزین آن نگردیده است.

این دو روش متداول در حوزه پزشکی مورد توافق نظر تمامی صاحب نظران حوزه پزشکی بوده و پس از بررسی های متعدد بالینی و تحقیقات مختلف به عنوان پایه ای ترین روش در تمامی کتب پزشکی درج گردیده اند و به صورت روش های جهانی در تمامی مراکز آموزشی درمانی به پزشکان و کادر درمان آموزش داده شده و به کار گرفته می شوند.

ممکن است پرسیده شود پس کلماتی که در تبلیغات های مختلف درج می شود از کجا آمده است؛ همچون سوپر FIT ، میکروگرافت ، SUT و… .  حقیقت امر این است که تمامی این واژگان نوعی بازی با کلمات و تغییر واژگان است و در نهایت روش کلی کاشت همان دو روش کلی پایه ای است. هدف از بکارگیری کلمات تبلیغاتی نامبرده شده فقط ایجاد انگیزه بیشتر در مراجعین برای جذب به مراکز کاشت مو می باشد و عموماً توسط تیم های بازاریابی و تبلیغ، این واژگان ساخته و پرداخته می شوند. مراجعین در زمان مراجعه برای کاشت نهایتاً با حقیقت مواجه میشوند که روشی نوین تر از سبک های نامبرده شده FUT و FIT وجود ندارد و در نهایت هم مراجعه کننده متوجه تفاوت بین عملکرد تکنسین با عنوانی که توسط تیم تبلیغاتی گفته شده نمی گردد و تصور می کند که بعنوان مثال روش FIT که توسط تکنسین بکار میرود همان روش میکرو SUT ای هست که مشاور بازاریابی به وی گفته است و گاهی نیز همین امر باعث می گردد انتظارات مراجعین نسبت به تیم کاشت بالاتر از حد معمول باشد و نتیجه نهایی کاشت دلنشین آنها نگردد.

حتما بخوانید
کاشت مو یک روزه

در هر حال توجه داشته باشیم آنچه که تفاوت بین نتیجه خوب و نامطلوب را رغم میزند در واقع تبحر تیم کاشت می باشد و هیچ واژگانی نمی تواند نتیجه عالی را رغم بزند. اما اگر کاشت مو توسط تیم مجرب و متخصص انجام گیرد نتیجه نهایی دلخواه بیمار بوده و بهترین طراحی و خط رویش و تراکم حاصل می گردد. گاهی نیز بکارگیری ربات دستیار بعنوان جدیدترین روش کاشت مو نامبرده می شود که حقیقت این است که هیچ رباتی در دنیا دارای دقت دست پزشک و تیم تخصصی کاشت نبوده و نیز ربات جدیدترین روش نمی باشد بلکه ابزاری کمکی برای صرفا برداشت مو است که قدیمی بوده و مقبولیت چندانی بین جامعه پزشکی ندارد. زیرا در نهایت عمل کاشت بایستی توسط انسان صورت گیرد و ربات دارای دقت کافی برای کاشت نمی باشد.

بنابراین نتیجه گیری می کنیم که کاشت مو فقط شامل دو حالت کلی FUT و FIT می باشد و روش جدیدتر به صورت کلی تا به حال به روش های قبلی اضافه نشده است.

گاهی کلینیک های تخصصی پوست و مو برای اخذ نتیجه بهتر پس از کاشت روش های مکمل تقویتی مثل مزوتراپی یا لیزر کم توان یا پی آرپی یا کربوکسی تراپی را پیشنهاد می کنند که بین 3 تا 5 جلسه زمان برده و نتیجه کاشت را بهتر می نماید.

حتما بخوانید
تقویت رویش مو

بهترین شیوه برای حصول اطمینان از نتیجه مطلوب مراجعه به کلینیک های تخصصی دارای مجوز وزارت بهداشت و نیز اطمینان از قدمت و خوش نامی مجموعه تخصصی کاشت مو و تیم کاشت مو و چک کردن رزومه تیم تخصصی و بهترین روش اطمینان، شنیدن رضایت مراجعین قبلی می باشد .