کاشت مو ارزان

 یکی از سوالاتی که گاهی برای افراد مطرح می شود این است که اگر روش کاشت موی سر بین مراکز، مشابه و تقریبا یکسان است پس دلیل اختلاق قیمت کاشت مو و ارزان تر بودن یا گران تر بودن نرخ کاشت بین مراکز مختلف چیست. برای پاسخ به این سوال بایستی عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری کاشت مو را به تفکیک بررسی کنیم تا بتوانیم به یک جمع بندی مناسب برسیم که دلیل کاشت مو ارزان چیست، پس در ادامه با کلینیک پوست و مو نیک آفرید همراه باشید.

کاشت مو ارزان

اولین عامل تاثیرگذار در قیمت گذاری محل ارائه خدمت است که می تواند در یک کلینیک تخصصی کاشت مو دارای مجوز وزارت بهداشت یا در یک مطب خصوصی و شخصی یک پزشک با مجوز از سازمان نظان پزشکی باشد و یا توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه ای که با عناوین مختلف برای خود مانند پیراپزشک یا تکنسین کاشت و… در مکانی که دارای هیچ تاییدیه و مجوزی از مراکز متولی حوزه درمان نیست و به صورت کاملا مخفیانه و بدون تابلو و پروانه کار انجام می دهند که طبیعتاً در چنین حالتی در صورت بروز مشکل امکان پیگیری آن افراد وجود نخواهد داشت.

عامل تاثیرگذار دیگر تعداد نیرو های متخصص و متبحر حاضر بر بالین بیمار در زمان کاشت مو می باشد که اصولاً در زمان کاشت مو حداقل یک متخصص پوست به عنوان مسئول فنی وناظر، یک پزشک عمومی یا جراح به عنوان مشاور کاشت مو، دو پرستار یا تکنسین اتاق عمل، یک کمک پرستار، دو نفر از پرسنل پیراپزشکی و یک بهیار می باشد. بنابراین می بینید که حداقل تعداد نفرات در یک عمل کاشت مو 6 نفر می باشد که حتی گاهی ممکن است نیاز به حضور متخصص بیهوشی برای بکارگیری داروهای آرامبخش نیز باشد.

حتما بخوانید
سن مناسب کاشت مو

طبیعتاً با کم شدن این تعداد نفرات که الزامی هستند هزینه های عمل جراحی کم شده اما میزان ضریب اطمینان مراجعین از انجام یک کار درست و دقیق کمتر می شود و ضریب خطا و مشکل بیماران بالاتر می رود زیرا عملاً نظارت کافی بر شیوه درست اجرای کار وجود ندارد.

عامل تاثیر گذار دیگر انتخاب نوع ابزار و لوازم مصرفی می باشد که به عنوان مثال می توان با یک بسته تیغ کند هندی یا چینی صد هزار تومنی کار را انجام داد یا با یک بسته تیغ انگلیسی درجه یک 1 میلیون تومانی. همان طور که می توان چلوکباب با برنج درجه یک آستانه اشرفیه و گوشت درجه یک گوسفندی اردبیل پخت یا با برنج هندی و گوشت یخ زده برزیلی !.

هر چند لوازم مصرفی بی کیفیت تر و ارزان تر شود هزیمه عمل جراحی پایین تر می آید اما به همان نسبت احتمال آسیب به فولیکول مو حین برش دادن آنها و آسیب به پوست سر و احتمال کبودی و نکروز و… بیشتر می گردد.

عامل تاثیرگذار دیگر میزان سابقه کار و تبحر تیم تخصصی کاشت مو است چه بسا تکنسین ها و افراد با سابقه تر عضو تیک تخصصی دستمزدی گاهاً تا دو برابر یک فرد تازه کار را دارند بنابراین با بکارگیری افراد کم سابقه می توان هزینه نهایی کاشت مو را کاهش داد اما ارزان بودن به چه قیمتی !.

حتما بخوانید
راههای مراقبت پوست آقایان

بنابراین همانطور که می بینید هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت ! توصیه ما به عزیزان متقاضی کاشت مو این است که اقدامی را که یکبار در طی زندگی خود می خواهند انجام دهند را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و به دنبال کاشت موی ارزان نباشند زیرا در نهایت دود در چشم خودشان خواهد رفت.